Handelsbetingelser hos MyEducation
1. Generelle oplysninger om programmet
MyEducation tilbyder deltagerne (og deres juridiske repræsentanter, hvis relevant) udvekslingsprogrammer som beskrevet i brochurer og på hjemmesiden, med forbehold for trykfejl. Tjenesterne beskrevet heri opfylder MyEducations forpligtelse til at give information, assistance og support, uden garanti for specifikke resultater eller ansvar for repræsentation og tilsyn.
Da udvekslingsprogrammerne er af bolig-, uddannelses- og kulturel karakter, samt der tages varigt ophold i værtslandet, betragtes det købte ikke som rejseprodukter eller pakkerejser.
Programmet kræver, at deltageren nøje overholder lokal lovgivning, kultur, dagligdagsskikke samt regler hos værtsfamilien, skolen og samarbejdsorganisationen. Deltageren anerkender, at MyEducation kun har begrænset indflydelse på lokale samarbejdspartnere, som alene træffer beslutninger i forhold til overholdelse af lokale regler og praksisser.
MyEducation fraskriver sig ethvert ansvar for hændelser forårsaget af force majeure eller deltagerens handlinger, der medfører konsekvenser som juridisk-, civil- eller strafferetligt ansvar. Deltageren og deres juridiske repræsentanter bærer selv konsekvenserne af sådanne handlinger i henhold til både værtslandets samt dansk lovgivning.
Deltageren og de juridiske repræsentanter er ansvarlige for at deltageren opfylder alle sundhedsmæssige og administrative krav samt anbefalinger (f.eks. vaccinationer, visum, pas, lægeundersøgelser, m.m.), som påkræves af værtslandets myndigheder, skoler eller indkvarteringssteder.
Manglende opfyldelse af disse krav, herunder nægtelse af indrejse til værtslandet grundet afslag på visum, både før og under programmet, betragtes som en ensidig og frivillig annullering eller afslutning af programmet fra deltagerens side uden ansvar for MyEducation. For yderligere oplysninger kan deltageren eller den juridiske repræsentant kontakte MyEducation skriftligt på info@myeducation.dk.
2. Programpris
Programprisen er baseret på flybilletpriser (inklusive lufthavnsskatter og gebyrer), anslåede omkostninger i værtslandet (indkvartering, skolegang, forsikring og lignende) samt valutakursen på bestillingsdatoen.
Programprisen opdateres regelmæssigt i forhold til valutakurser. MyEducation forbeholder sig retten til at opkræve et eventuelt valutatillæg, der anses for værende en del af programprisen. Et sådant tillæg berettiger ikke i sig selv deltageren til at annullere sin deltagelse i programmet. MyEducation er ikke forpligtet til at tilbagebetale deltageren eller dennes juridiske repræsentant i tilfælde af en valutagevinst.
Detaljer om, hvad der er inkluderet i det tilkøbte program, fremgår specifikt af den tilsendte ordrebekræftelse. Deltageren accepterer, at størstedelen af programafgiften anvendes, inden afrejse til værtslandet finder sted.
Programprisen inkluderer ikke, medmindre andet er angivet, eventuelle gebyrer til eksterne udbydere i forbindelse med udstedelse af visum og pas. Dette indebærer også at omkostninger til sprogtest, sundhedsforsikringstillæg, påkrævede oversættelser af skoledokumenter (som potentielt kan være nødvendige for visumansøgninger eller skoleindskrivning) samt rejseudgifter relateret til pas- og visumansøgninger, ikke er inkluderet i programprisen.
Ydermere inkluderer programprisen ikke:
• MyEducations afbestillingsgaranti.
• Lommepenge (til fritidsaktiviteter, rejser, skoleartikler, mv.).
• Vaccinationer og medicinske tests/vurderinger, der kræves for optagelse på programmet.
• Tillæg for særlige diætbehov, allergier eller medicinske hensyn.
• Omkostninger forbundet med skole, hvilket kan omfatte: faggebyrer, tilmeldingsgebyrer, skoleuniform (hvis påkrævet).
Priserne gælder kun for EU-borgere, og priserne kan ændres uden varsel. Kun de priser, der fremgår af MyEducations hjemmeside på tidspunktet for forhåndsregistrering, er gældende.
Efter kontraktens indgåelse kan prisen forhøjes som følge af f.eks. stigende brændstofpriser eller højere skatter og afgifter. Deltageren meddeles sådanne ændringer senest 20 dage før programmets start. Hvis prisen stiger med mere end 8%, kan deltageren trække sig omkostningsfrit ved skriftlig meddelelse til MyEducation senest 7 dage efter varslingen. Betalte beløb, fratrukket et administrationsgebyr på 500 DKK, refunderes inden for 30 dage.
MyEducation forbeholder sig retten til at rette fejl i priser eller beskrivelser på hjemmesiden og kan annullere en reservation ved tekniske eller menneskelige fejl. Deltageren skal oplyse en gyldig e-mailadresse, som løbende tjekkes af deltageren samt dennes juridiske repræsentant, da vigtig dokumentation sendes via e-mail. Kommunikation via sociale medier eller beskedtjenester er uformel og ikke bindende for MyEducation.
3. Betaling
Prisen for det valgte program betales som følger:
• Depositum: 25% af programprisen inden for 15 dage efter modtagelse af udvælgelsesbekræftelsen.
• Restbeløb: Betales i tre rater á 25% før afrejse.
Datoer for de tre ratebetalinger oplyses i bekræftelsesbrevet.
• Yderligere tilmeldinger: Hvis kunden vælger at foretage tilkøb (f.eks. regional- eller statsønske), vil dette beløb blive fordelt mellem de resterende betalinger, og der vil blive udstedt en ny faktura. For f.eks. Welcome Camp vil depositum forfalde, når kunden tilmelder sig (hvilket kan ske på ethvert tidspunkt før afrejse), og restbeløbet skal betales sammen med den sidste rate.
Alle betalinger skal være modtaget, før dokumenter til visumansøgning (hvis relevant) kan indsendes. Betalingsdatoer fastsættes ud fra program samt destination, og de bekræftes i udvælgelsesbekræftelsen. Overholdelse af betalingsfrister er en ufravigelig forpligtelse for deltageren og eventuelle juridiske repræsentanter.
Manglende eller forsinket betaling af raterne medfører automatisk og uden varsel:
a) Et rykkergebyr pr. rykkerskrivelse.
b) Rente på (for datoen på udfærdigelsen af disse handelsbetingelser) på 11,75% p.a.
Dette begrænser ikke MyEducations ret til at kræve erstatning for yderligere tab. Ved fortsat manglende betaling kan MyEducation suspendere eller opsige programmet, hvis forsinkelsen ikke rettes inden for 15 dage efter skriftlige påkrav. Alle konsekvenser heraf bæres af deltageren. Hvis MyEducation har lidt et tab på baggrund af deltagerens eller dennes juridiske repræsentant, forbeholder MyEducation sig retten til at gøre kravet gældende overfor deltageren eller dennes juridiske repræsentant.
4. Indgåelse af aftale og fortrydelsesret
Alle ansøgere til programmet skal indsende en forhåndstilmeldingsformular til MyEducation for at blive inviteret til en udvælgelsessamtale og skal betale 750 kr. for at dække omkostningerne ved vurdering af deres ansøgning (herefter ”ansøgningsgebyr”).
Når MyEducation har modtaget forhåndstilmeldingsformularen og ansøgningsgebyret, vil ansøgeren blive inviteret til en udvælgelsessamtale med et medlem af MyEducation-teamet. Hvis ansøgeren accepteres baseret på samtalen og forhåndstilmeldingsformularen, vil MyEducation sende en udvælgelsesbekræftelse på mail til ansøgeren og dennes juridiske repræsentanter.
Ansøgeren vil desuden modtage ansøgningsformularen via e-mail eller få oplysninger om, hvordan der opnås adgang til en platform for at udfylde ansøgningen online. Ansøgningsformularen skal udfyldes af ansøgeren og/eller dennes juridiske repræsentant.
Hvis ansøgeren ikke bliver udvalgt, vil ansøgningsgebyret blive refunderet.
Udvælgelsesbekræftelsen er bindende for underskriverne, dog medfører udvælgelsesbekræftelsen 14 dages fortrydelsesret som fastsat i forbrugeraftaleloven.
Når denne fortrydelsesretsperiode på 14 dage er udløbet, forpligter underskriverne sig til:
• At betale 25% af depositummet inden for 5 dage fra datoen på udvælgelsesbekræftelsen.
• At returnere eller indsende den fuldstændige ansøgningsformular inden for 21 dage fra datoen på udvælgelsesbekræftelsen.
MyEducation har en frist på 21 dage fra modtagelsen af 25%-depositummet og den fuldstændige ansøgningsformular til at analysere denne og eventuelt meddele afslag eller betinget accept baseret på visse elementer, der ikke fremkom under udvælgelsessamtale (f.eks., men ikke begrænset til: falske erklæringer, utilstrækkelige skolepræstationer, utilstrækkeligt sprogniveau, helbredstilstande, spiseforstyrrelser, psykologiske lidelser, allergier, osv.).
Ved afslag vil 25%-depositummet blive tilbagebetalt inden for 30 dage.
Hvis afslaget skyldes falske erklæringer fremsat under forhåndstilmeldingen, under udvælgelsessamtalen, ved udfyldelsen af ansøgningsformularen eller i tilfælde af snyd under vurderingstests vil hverken 25%-depositummet eller ansøgningsgebyret blive tilbagebetalt.
5. Arrangør/Ansvar
Det er udtrykkeligt anerkendt af deltageren og dennes juridiske repræsentant, at MyEducation ikke påtager sig noget ansvar for forholdet til ambassader, konsulater, administrative myndigheder, samt de procedurer, der kræves for opnåelse af visum, pas eller andre nødvendige administrative dokumenter.
Ansvaret for ansøgning om og indhentning af sådanne dokumenter påhviler alene deltageren og dennes juridiske repræsentanter. MyEducation påtager sig intet ansvar for afslag på visum fra værtslandets myndigheder.
Hvis udrejsen eller programmet bliver suspenderet eller aflyst som følge af overtrædelse eller uagtsomhed fra deltageren eller dennes juridiske repræsentanter, påtager disse sig det fulde ansvar for eventuelle direkte eller indirekte konsekvenser forbundet med en sådan suspension eller aflysning.
Ophold og/eller kurser arrangeres gennem lokale udbydere og sponsorer. Navnet og kontaktinfo på den relevante tjenesteudbyder eller sponsor vil fremgå af de rejsedokumenter, som deltageren modtager inden afrejse.
MyEducation kan ikke holdes ansvarlig for umuligheden af at levere de kontraktligt aftalte tjenester som følge af svigt fra tjenesteudbydere eller sponsorer i værtslandet, flyselskaber, forsikringsselskaber, eller i tilfælde af force majeure, herunder men ikke begrænset til, konflikter, politisk uro, naturkatastrofer eller andre begivenheder uden for MyEducations kontrol.
Brug af billeder og vidnesbyrd
Alle billeder, vidnesbyrd og andet materiale præsenteret i brochurer, på hjemmesider eller i øvrige dokumenter er ikke kontraktuelle og kan bruges til salgsfremmende formål uanset format eller medium.
6. Aflysning, refusion og fortrydelsesret
6.1. Aflysning fra deltagerens side inden afrejse
Alle anmodninger om annullering af tilmelding til programmet skal meddeles MyEducation af deltageren (eller dennes juridiske repræsentant) skriftligt via e-mail.
Ved aflysning efter modtagelsen af forhåndstilmeldingsformularen og før udvælgelsesbekræftelsen tilbagebetales ansøgningsgebyret.
Ved aflysning inden for 14 dage efter MyEducations afsendelse af udvælgelsesbekræftelsen (fortrydelsesfristen), tilbageholdes ansøgningsgebyret.
Efter udløbet af 14-dagesfristen (se afsnit 4) uden meddelelse om afmelding, anses tilmeldingen som bekræftet. Hvis depositummet på 25% ikke betales inden 19 dage efter modtagelse af udvælgelsesbekræftelsen, eller hvis den fulde ansøgning ikke returneres inden 21 dage efter modtagelse af udvælgelsesbekræftelse, annulleres tilmeldingen automatisk. I sådanne tilfælde forbeholder MyEducation sig retten til at opkræve et fast gebyr på 7.500 kr.
Ved annullering efter betaling af depositum, men før returnering af den komplette ansøgning, opkræves et gebyr på 7.500 kr.
Hvis deltageren annullerer efter returnering af den komplette ansøgningsformular, opsiges kontrakten og deltageren skal betale en fast godtgørelse på 25% af deltagergebyret ved annullering mere end 6 måneder før afrejse, og 50% ved annullering mindre end 6 måneder før afrejse.
MyEducation forbeholder sig retten til at modregne disse godtgørelser i eventuelle beløb, der er opkrævet fra deltageren.
MyEducation tilbyder en afbestillingsgaranti (se pkt. 6.3) for at beskytte deltageren mod aflysning før afrejse. Efter deltagerens afrejse refunderes intet beløb, hvis opholdet afbrydes. Ansøgningsgebyret på 750 kr. (100 Euro) (som ikke er inkluderet i programomkostningerne) refunderes ligeledes ikke.
6.2. Regional præference:
Der gives ingen garanti for placering i ønsket region, da placeringer afhænger af lokal tilgængelighed og beslutninger fra lokale sponsorer. Sandsynligheden for ikke at blive placeret i ønsket område er større end for at blive det. Manglende placering i ønsket region udgør ikke en gyldig grund til annullering. Hvis deltageren ønsker at annullere under disse omstændigheder, gælder ovenstående afbestillingsbetingelser.
6.3. Annullering fra MyEducations side
Hvis MyEducation annullerer udvælgelsen, før den endelige optagelse er bekræftet, vil MyEducation refundere depositummet på 25 %, hvis dette er betalt.
I tilfælde af annullering af tilmeldingen af MyEducation (og ikke grundet en ekstern faktor) efter bekræftelse af den endelige optagelse, forpligter MyEducation sig til at kompensere deltageren fuldt ud for eventuelle materielle skader (kun) påført deltageren som følge af sådan annullering.
MyEducation kan beslutte at annullere et program på ethvert tidspunkt, hvis det vurderes, at betingelserne for opholdet ændrer sig til det værre (helbredsmæssige forhold, politiske forhold, negativ rejsevejledning fra Udenrigsministeriet, etc.) uden ansvar fra MyEducations side. I så fald skal deltageren respektere denne beslutning.
6.4. MyEducation afbestillingsgaranti
Det er muligt og tilrådeligt at tegne "MyEducation Afbestillingsgaranti " ved tilmelding, som dækker omkostningerne ved aflysning af programmet i tilfælde af blandt andet helbredsproblemer hos deltageren eller et nært familiemedlem, samt af skolemæssige årsager.
Prisen for "MyEducation Afbestillingsgaranti " udgør 6% af prisen for det program, som deltageren har tilmeldt sig, eksklusive eventuelle tilvalg såsom Welcome Camp eller områdespecifikke ønsker (regional- eller statsønsker). Deltageren skal angive deres valg om at tilkøbe MyEducation Afbestillingsgaranti på tidspunktet for tilmeldingen, og gebyret skal betales inden for 5 dage fra datoen for udvælgelsesbekræftelsen sammen med depositummet på 25 %.
MyEducations Afbestillingsgaranti gør det muligt at annullere programmet uden yderligere gebyrer (bortset fra garantibeløbet) frem til afrejse, hvis årsagen kan dokumenteres med en lægeerklæring eller relevant skoledokumentation, der skal fremlægges sammen med afbestillingsanmodningen.
MyEducation Afbestillingsgaranti giver deltageren mulighed for at fortryde kontrakten i følgende tilfælde:
1. Deltagerens eller et førstegradsslægtninges død (forældre, søskende).
2. Alvorlige helbredsproblemer hos deltageren eller en forælder (forældre, søskende). Helbredsproblemet skal meddeles skriftligt af deltageren/forældrene, og inden for 5 dage- skal deltageren fremlægge de relevante medicinske/helbredsmæssige oplysninger, der beviser den medicinske situation.
3. Forud-eksisterende medicinske tilstande, der vender tilbage eller forværres og forårsager, at deltageren annullerer programmet.
4. Manglende mulighed for at deltage i programmet som følge af at skulle gå et skoleår om, hvilket forhindrer gennemførelsen eller udsættelsen af programmet, eller i tilfælde af dårlige skoleeksamensresultater, der kræver, at deltageren tager reeksamener, og der medsendes skolens resultater og en passende erklæring fra skolen, som bekræfter, at deltageren ikke kan gå ud af skolen.
5. Tyveri af deltagerens identitetsdokumenter, som kræves for udvekslingen, inden for de sidste 72 timer før afrejse, ledsaget af en politirapport, hvis det bevises, at det er materielt umuligt at genindhente/erstatte disse dokumenter før afrejse og op til 15 dage efter den planlagte afrejsedato.
6. Behørigt dokumenteret manglende evne hos deltageren til at nå frem til afgangsstedet efter alvorlige naturkatastrofer.
Udelukket fra dækning er aflysninger og/eller ændringer, der direkte eller indirekte skyldes årsager, som ikke kan dokumenteres objektivt, eller af psykiske sygdomme, samt forhold, der ikke er eksplicit nævnt i ovenstående punkter.
7. Programændringer
MyEducation forbeholder sig retten til følgende: 1. At ændre luftfartsselskab, flyrute og tidspunkter for afrejse og hjemrejse. 2. At ændre i programmet ved den valgte destination, hvis dette anses for nødvendigt. 3. At ændre den planlagte afrejsedato.
8. Rejse varighed og logistisk information
Startdatoen og den nøjagtige varighed af et ophold kan variere afhængigt af flere faktorer, herunder (ikke-udtømmende liste):
• Den endelige destination.
• MyEducations interne organisering (herunder transport, forsikring, kombination af ophold i flere lande, behov for at samle flere deltagere mv.).
• Krav fastsat af de lokale myndigheder i værtslandet (herunder regler for opholdslængde relateret til gensidighedskvoter og immigrationsregler).
• Krav fra den værtsinstitution, f.eks. skole eller skoledistrikt.
• Krav fra den lokale organisation, der sponsorerer deltagerens ophold.
• En force majeure-begivenhed, der nødvendiggør tilpasning af opholdet.
Varigheden af et skoleår varierer typisk fra 9 til 11 måneder samt en skoletermin fra 4 til 5 måneder. Den endelige varighed fastlægges efter MyEducations skøn og bl.a. under hensyntagen til de eksterne faktorer nævnt ovenfor.
Deltageren eller dennes juridiske repræsentanter kan ikke kræve kompensation, justering eller tilbagebetaling, så længe den fastsatte opholdsvarighed er lig med eller længere end de ovenfor nævnte minimumsvarigheder.
I tilfælde af at MyEducation ikke kan overholde de minimumsvarigheder, der er beskrevet for det valgte ophold (undtagen i tilfælde af force majeure eller ved tidlig hjemrejse på grund af deltagerens egne forhold), refunderes forskellen i opholdets længde på pro rata-basis for de ydelser, der ikke er benyttet.
Afrejse- og hjemrejsedatoer følger ikke nødvendigvis starten eller afslutningen af det lokale skoleår, men fastsættes af MyEducation og de lokale partnerorganisationer baseret på faktorer som visumkrav, lokale skoleforhold, flytilgængelighed og intern organisering.
8.1. Visum og rejserelaterede forpligtelser
I tilfælde af, at der kræves visum til værtslandet, fremsender MyEducation de nødvendige formularer og instruktioner for ansøgningsprocessen inden afrejsen. Det er deltagerens og dennes forældre/værgers eget ansvar at ansøge om og betale for visum, herunder eventuelle relaterede udgifter.
Deltagerens pas skal være gyldigt i mindst seks måneder efter programmets afslutning.
Deltageren opfordres til at medbringe kopier af vigtige dokumenter på rejsen, herunder pas, visum, forsikringspolicer, personlige kontaktoplysninger, kreditkortnumre og fødselsattester.
MyEducation påtager sig intet ansvar for tab eller tyveri af deltagerens personlige ejendele under opholdet.
Hvis deltageren mister sit pas under opholdet, er vedkommende ansvarlig for samtlige udgifter forbundet med genudstedelsen. MyEducation er ikke ansvarlig for tabt eller beskadiget bagage; dette er luftfartsselskabets ansvar i henhold til gældende regler.
8.2. Flybilletter og Bagageregler
Programprisen inkluderer en returbillet fra Kastrup lufthavn til værtslandet. Deltageren skal rejse fra Kastrup lufthavn. En returbillet fra Billund lufthavn kan tilkøbes for et ekstra gebyr. Eventuel overvægt af bagage skal betales af deltageren ved check-in. Det er deltagerens ansvar at orientere sig om det enkelte luftfartsselskabs regler for bagage, herunder vægtgrænser og gebyrer.
9. Helbredsbetingelser
Ansøgeren er forpligtet til at gennemgå en fuldstændig helbredsundersøgelse hos en dansk læge som en del af ansøgningsformularen. Den udfyldte helbredsattest skal uploades på ansøgerens personlige profil i forbindelse med ansøgningsprocessen. Helbredsattesten må ikke være udstedt tidligere end ét år før afrejsedatoen.
Ansøgerens optagelse på programmet er betinget af, at MyEducation modtager og gennemgår de oplysninger, der fremgår af helbredsattesten. MyEducation forbeholder sig ret til at tilbagekalde godkendelsen af en ansøger eller deltager, hvis nuværende eller tidligere helbredsproblemer giver anledning til tvivl om, hvorvidt ansøgeren vil kunne gennemføre programmet.
Deltageren er yderligere forpligtet til at modtage alle påkrævede vaccinationer som måtte være foreskrevet af myndighederne, værtslandets skole, staten eller lokalsamfundet generelt.
Oplysninger om de nødvendige vaccinationer vil blive fremsendt af MyEducation, og ansøgeren skal sikre, at disse krav er opfyldt inden afrejse.
Manglende eller ukorrekte oplysninger om ansøgerens helbred, herunder både fysiske og meltale/psykiske tilstande, kan påvirke ansøgerens optagelse på programmet samt den fortsatte deltagelse i programmet. MyEducation og samarbejdsorganisationen træffer beslutning om eventuel hjemsendelse før tid i tilfælde af nye oplysninger om ansøgerens helbred. Sådanne beslutninger medfører, at deltageren ikke vil være berettiget til refusion.
Ansøgeren har pligt til straks at informere MyEducation, hvis der sker ændringer i vedkommendes helbredstilstand. Undladelse af at opfylde disse krav kan have konsekvenser for både optagelsen og den fortsatte deltagelse i programmet. Ansøgeren er desuden forpligtet til at sætte sig ind i gældende regler og bestemmelser i værtslandet.
10. Værtsfamilier
10.1. Placeringen
Placering hos en værtsfamilie kan tage lang tid, da mange faktorer skal tages i betragtning. Disse omfatter blandt andet baggrundstjek, at familier ofte beslutter sig sent for at påtage sig rollen som værtsfamilie, samt at nogle værtsfamilier kan bruge lang tid på at vælge den elev, de ønsker at være værter for. Værtsfamilier kan modtage betaling, økonomisk støtte til at dække udgifterne ved at være værtsfamilie eller være fuldstændigt frivillige. Disse forberedende trin kræver tid.
Deltagere bør derfor være opmærksomme på, at oplysninger om deres endelige værtsplacering kan modtages få dage før afrejse. I visse tilfælde, hvis en permanent placering ikke kan sikres inden afrejse, eller hvis en tidligere fundet familie trækker sig, kan deltageren midlertidigt blive placeret hos en anden værtsfamilie, mens søgningen efter en permanent familie fortsætter. Værtsfamilier kan i nogle tilfælde huse flere elever samtidigt, og elever kan opleve at blive placeret hos mere end én familie under programmet. Deltageren vil aldrig blive placeret hos en værtsfamilie, der har andre udvekslingselever af samme nationalitet som en selv.
Dertil er man ikke garanteret at have et eget værelse.
10.2. Værtsfamilien
Værtsfamilieoplevelser har en stærk pædagogisk og kulturelt berigende karakter. Deltagere skal derfor udvise fleksibilitet og se eventuelle skift af familie som en mulighed for at opleve flere aspekter af den lokale kultur. Faciliteterne i en værtsfamilie kan ikke sammenlignes med ophold på et hotel, og det menneskelige aspekt er centralt for oplevelsen.
Værtsfamilier ser ofte deltagere som en del af familien. Derfor forventes det, at deltageren indgår i dagligdagen, herunder udfører mindre huslige pligter, som en naturlig del af programmet.
I forbindelse med et ophold hos en værtsfamilie eller et værtsfamilieophold kan udtrykkene "familie", "beboer" eller "husstand" omfatte en række forskellige konstellationer, herunder en familie med to forældre, en enlig forælder eller en blandet familie, samt gæster i forskellige aldre, med eller uden børn. Der lægges vægt på, at der ikke forekommer nogen form for diskrimination baseret på race, religion, seksuel orientering, etnisk, kulturel, social eller økonomisk baggrund eller fysiske egenskaber.
10.3. Særlige forhold: Allergier, medicinske tilstande og/eller specielle diæter, m.m.
Placering i en værtsfamilie kan være udfordrende, hvis deltageren lider af allergier, har en særlig medicinsk tilstand eller skal følge en specifik diæt. Det er afgørende, at deltageren eller dennes juridiske repræsentanter oplyser sådanne forhold i ansøgningsformularen. Det er ikke altid muligt at garantere indkvartering og forplejning, der fuldt ud opfylder deltagerens specifikke behov.
Ansøgninger med særlige behov vil blive vurderet individuelt, og følgende scenarier kan forekomme:
1. Placering ikke mulig:
Hvis placering ikke er teknisk mulig, refunderer MyEducation alle betalte beløb, forudsat at oplysninger om allergier, medicinske tilstande og/eller særlige diætkrav blev angivet senest under udvælgelsesinterviewet. Manglende rettidig oplysning kan medføre, at de sædvanlige afbestillingsbetingelser gælder.
2. Placering mulig, men ikke garanteret:
Hvis en placering kan være mulig, men ikke garanteres, skal deltageren og dennes juridiske repræsentanter beslutte, om de vil bekræfte tilmeldingen. Hvis en placering ikke kan findes, vil der blive opkrævet et gebyr på 25% af programprisen, for at dække udgifter til MyEducations administration og partnerens forarbejde. Øvrige betalinger vil blive refunderet (undtagen ansøgningsgebyret).
3. Placering kræver betaling af tillæg:
Hvis placering kræver særlige tilpasninger, kan deltagelsen være betinget af betaling af et tillæg for at opfylde de specifikke behov. Tillæggets størrelse afhænger af destinationen, det lokale prisniveau, behovets karakter og opholdets varighed.
I alle tilfælde vil MyEducation informere deltageren og dennes juridiske repræsentanter om de specifikke betingelser, så snart den lokale partner har afklaret mulighederne. MyEducation vil også angive en frist for, hvornår deltageren og dennes juridiske repræsentanter skal bekræfte, om de ønsker at deltage i programmet under de beskrevne vilkår.
11. Frigørelsesklausul vedrørende amerikansk lovgivning
Denne frigørelsesklausul gælder udelukkende for krav, som en deltager måtte have i henhold til amerikansk lovgivning ved enhver føderal domstol eller jurisdiktion i USA. For at undgå tvivl påvirkes eller begrænses deltagerens rettigheder i henhold til dansk lovgivning på ingen måde af denne klausul.
Deltageren (eller forælder/værge, hvis deltageren er mindreårig i henhold til gældende lovgivning) accepterer at frigive og holde de frigjorte parter skadesløse for ethvert krav, der måtte opstå som følge af deltagerens deltagelse i programmet.
De "frigjorte parter" omfatter MyEducation samt dets tilknyttede selskaber, direktører, ledere, aktionærer, repræsentanter, medarbejdere og leverandører.
Deltageren (eller forælder/værge, hvis deltageren er mindreårig i henhold til gældende lovgivning) erklærer sig desuden enig i ikke at sagsøge de frigjorte parter for nogen krav relateret til deltagelsen i programmet.
Dette omfatter, men er ikke begrænset til, krav om uagtsomhed, brud på udtrykkelige eller underforståede garantier, uretmæssig død eller ethvert lovmæssigt krav, medmindre der er tale om forsætlige eller groft uagtsomme handlinger fra de frigjorte parters side.
12. Force Majeure
MyEducation og programudbyderen kan ikke holdes ansvarlige for begivenheder uden for deres kontrol, uanset om de opstår i forbindelse med afrejsen eller i destinationslandet.
Dette omfatter, men er ikke begrænset til: Force majeure, naturkatastrofer og ekstreme vejrforhold, krig, terrorangreb, miljøforhold, demonstrationer, strejker eller andre forstyrrelser, politisk ustabilitet, epidemier, pandemier og offentlige restriktioner.
Handlinger eller undladelser fra tredjeparter, som ikke er under direkte kontrol af MyEducation eller programudbyderen, herunder, men ikke begrænset til, flyselskaber, busselskaber, jernbaner, rederier, hoteller og rejsearrangører.
Denne ansvarsfraskrivelse gælder for alle situationer, hvor hændelser uden for MyEducations kontrol påvirker programmets gennemførelse.
13. Opsigelse af kontrakt ved overtrædelse af regler eller frivillig udtræden af programmet
Hvis deltageren overtræder reglerne i kontrakten, programmet og/eller for opholdet, lovgivning, eller hvis deltageren vælger at forlade programmet før tid, vil kontrakten straks blive opsagt.
I sådanne tilfælde forpligter deltageren sig til at forlade værtslandet inden for 5 dage uden ret til refusion fra MyEducation. Deltageren og dennes juridiske repræsentanter er forpligtet til at betale gebyret for ombookingen af hjemrejsebilletten.
Deltageren skal desuden skadesløsholde MyEducation og dets lokale samarbejdspartnere for enhver skade eller ulempe, som måtte opstå som følge af deltagerens adfærd.
Deltageren forpligter sig desuden til fuldt ud at tilbagebetale eventuelle økonomiske tilskud fra MyEducation, som vedkommende måtte have modtaget i forbindelse med programmet.
14. Behandling af Personoplysninger
For at indgå en aftale med os og handle på vores hjemmeside, indsamler vi en række oplysninger om dig:
Navn, Fødselsdag, Adresse, Telefonnummer, E-mailadresse, helbredsoplysninger og oplysninger om det købte program.
Dine personoplysninger behandles med henblik på at levere det valgte program til dig samt håndtere eventuelle henvendelser i forbindelse med dit køb. Behandlingen sker i overensstemmelse med reglerne i MyEducations persondatapolitik.
Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret, i vores persondatapolitik på www.myeducation.dk/privacy-policy
15. Mangler og Reklamation
Mens deltageren er på udvekslingsprogrammet, skal deltageren primært kontakte sin lokale kontaktperson.
Skulle der mod al forventning opstå problemer under opholdet, skal deltageren straks kontakte sin lokale kontaktperson, som vil blive tildelt før afrejse til værtslandet, således eventuelle problemer kan blive håndteret og løst på stedet.
Hvis der ikke findes en løsning eller indgriben inden for 48 timer, skal deltageren og/eller dennes juridiske repræsentanter straks underrette MyEducation via e-mail eller opkald, så MyEducation kan gribe ind inden for rammerne af sine midler for at finde en løsning så hurtigt som muligt. Undlader deltageren at kontakte MyEducation straks, mister deltageren retten til at fremføre en efterfølgende klage.
Eventuelle klager og/eller mangelsindsigelser indgives skriftligt senest 30 dage efter afslutningen af programmet. Klagen skal sendes til MyEducation via e-mail til info@myeducation.dk. Undlader deltageren at indsende en skriftlig klage inden fristens udløb, mister deltageren retten til at påberåbe sig krav, mangler eller andre rettigheder overfor MyEducation og/eller dets tilknyttede selskaber.
De til enhver tid gældende handelsbetingelser har forrang og præcedens fremfor andet skriftligt materiale vedrørende programmet, herunder brochurer, hjemmesider eller andre kilder.
I tilfælde af, at der opstår konflikter mellem de nuværende handelsbetingelser og tidligere versioner af disse eller dokumenter, som henvises til heri, gælder de nuværende handelsbetingelser.
Hvis en del af disse handelsbetingelser vurderes ugyldig eller ikke kan håndhæves af en domstol, forbliver de øvrige bestemmelser af de handelsbetingelser i fuld kraft og er stadig gældende.
Retsforholdet er underlagt dansk ret og skal afgøres ved byretten i København.